Forum de la confrérie des lames de combe sur Lotro

Help ! je ne peux plus accéder à "My Lotro" ! SOLUCE

Partagez
    Thorm
    Vétéran
    Vétéran

Help ! je ne peux plus accéder à "My Lotro" ! SOLUCE

Message  Thorm le Sam 2 Mar - 16:39

Chers amis,

Je m'étais ouvert à certains d'entre vous du fait que depuis un certain temps je n’arrivais plus à me connecter avec mes identifiants sur le site officiel de Lotro et donc à accéder à la loterie (ce qui vous l'avouerez est tout de même rageant quand on sait que l'on peut obtenir 100 jetons de Hytbold d'un coup entre autres ;-) )

Après un ticket infructueux, j'avais un peu baissé les bras et abandonné tout espoir lorsque je suis tombé sur la solution sur le site officiel du support Tubine.

Voici la solution en V.O Smile

I'm using my Game Login but am still unable to log into my.lotro.com.

If you're unable to log into my.lotro.com, taking the following steps may help:

1. Log into LOTRO.

2. Go into MyLotro in-game (by clicking the icon in the top right of the minimap).

3. Log in to my.lotro.com there using your usual name/password. This log attempt may fail, but the login screen now may display a CAPTCHA box.

4. Fill in your username, password and CAPTCHA text and this time login may be successful.

Once you're successfully logged in, you may be able to log into my.lotro.com from external web browsers.

If you are still unable to log into my.lotro.com or forums.lotro.com, please contact LOTRO Community Support.

I have 10 failed login attempts and can no longer attempt to log into my.lotro.com.

If you have 10 failed login attempts, please contact LOTRO Community Support.

En Français dans le texte et en résumé, il faut se connecter à My Lotro lorsque l'on est en jeu avec ses identifiants ET un Captcha qui n'apparaît que lorsque l'on est online. Par la suite la reconnaissance se fait sans problème dans votre navigateur préféré.

Simple comme bonjour, enfin il fallait y penser. (-1 pour la réponse laconique de Turbine au ticket :

Thank you for submitting your issue! We have received your ticket and have converted it into a Bug Report. It has been sent to our Web Development team to be evaluated.

Please be aware that you will not receive a response from us regarding this report, and any further responses to this ticket will not be received or reviewed. If you have a different problem that is not website related, please visit support.turbine.com and Submit a New Ticket.

Thank you,
    The Turbine Customer Support Team

Turbine, powered by our fans.

If you reply, please do not change the default subject line. This will ensure that your update is added to your existing ticket. You may always search our FAQ or request additional support at support.turbine.com

*enrage de n'avoir pu se connecter pour tenter de gagner un beau dada*
    torby
    Chef
    Chef

Re: Help ! je ne peux plus accéder à "My Lotro" ! SOLUCE

Message  torby le Dim 3 Mar - 9:42

A toi les jetons de Hytbold désormais maitre nain :p

La date/heure actuelle est Jeu 19 Oct - 23:54